איך להתנהל כספית בחו"ל: עם מזומן או עם אשראי?

לא בכל יום אתם יוצאים לחופשה, ואולי זו גם הסיבה שאתם נרגשים כל כך לקראתה. אחת השאלות שמעסיקות יותר ויותר ישראלים היא בדבר ההתנהלות הכספית: האם כדאי להתנהל באמצעות כרטיס האשראי בלבד, או שאולי כדאי לבצע המרת מטבעות במזומן – המרה של שקל לדולר או לכל מטבע אחר (בהתאם ליעד הנסיעה שלכם). תתפלאו או שלא, אך לכל שיטה ישנם יתרונות ברורים וחסרונות ברורים עוד יותר. אז רגע לפני שגם אתם תשיבו לדיילי הקרקע על השאלה "האם ארזתם לבד", לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על התנהלות באמצעות מזומן ואשראי.

התנהלות באמצעות כרטיס האשראי: יתרונות וחסרונות

לפני הכל, עליכם להבטיח כי כרטיס האשראי שלכם הינו כרטיס בינלאומי. איך יודעים זאת? די בקלות: כל שעליכם לעשות הוא לבדוק האם שמכם הפרטי מוטבע באנגלית על הכרטיס. במידה וכן – ברכות! יש לכם כרטיס בינלאומי שבאמצעותו תוכלו לבצע שלל עסקאות. במידה ושמכם מוטבע בעברית, דעו כי הו אינו פתוח לעסקאות בחו"ל.

דבר נוסף מבחינה לוגיסטית שיש לבדוק הוא את מסגרת האשראי שלכם. הוצאות בחו"ל כמעט תמיד יהיו גבוהות יותר מההוצאות השוטפות שלכם בשגרה, כך שכדאי להבטיח מעל לכל ספק כי יש לכם מסגרת המתאימה להוצאות העתידיות בחופשה הקרבה.

אז מהם היתרונות של שימוש בכרטיס אשראי?

  • ראשית, ההתנהלות באמצעותו בטוחה יותר. במידה והכרטיס נגנב, הרי שתוכלו לבטלו מיידית. אמנם איבוד או גניבה של כרטיס אשראי בחו"ל אינם אידיאלים, אך ביטולו המיידי של הכרטיס ימנע מהגנבים לעשות בו שימוש. (בשונה מגניבת מזומן שברגע שהוא נגנב, אין באמת מה לעשות).
  • שנית, ההתנהלות השוטפת עם כרטיס האשראי בחו"ל פשוטה יותר. כידוע, המון פעמים אחרי טיול בחו"ל נותר עודף מזומן (כן, זה קורה), כאשר חלק מהכסף במטבעות. הצ'יינג'ים השונים לא ימירו לכם מטבעות זרים לשקל, כך שאתם מחזיקים בכסף שאין לכם שימוש בו. בנוסף, מאחר ולא תקבלו עודף מבתי העסקים השונים, גם ניתן לשלול כל חשש לקבלת כסף מזויף.

החסרונות של כרטיס האשראי:

  • אז מה חשוב לדעת על המרת דולר לשקל? אולי החיסרון המשמעותי ביותר הוא העמלות הצפויות – על כל עסקה והמרה של דולר לשקל תצטרכו לשלם. ישנם מטיילים שמחפשים אחר הנוחות, גם במחיר של לשלם קצת יותר. על כל עסקת מט"ח תשלמו בין 2% ל-3%, ובמידה ומדובר על מספר גיהוצים ביום בטיול של כשבוע לערך, הרי שמדובר על לא מעט כסף.
  • חיסרון נוסף שכדאי להיות ערים אליו הוא הקישור אל חשבון הבנק שלכם. במידה וחלילה הכרטיס נגנב, יכולים הגנבים להוציא כסף מהכספומט עוד לפני שתספיקו לבטלו. איך זה קורה? כרטיס האשראי נגנב לא אחת יחד עם תיק אישי, שבתוכו גם מכשיר סלולארי ופרטים אישיים נוספים. מציאת הקוד הסודי לכרטיס האשראי אינה משימה סבוכה עבור הגנבים. במידה ואתם אכן עתידים להתנהל עם אשראי בחו"ל, הקשו על הגנבים והצניעו ככל שניתן פרטים אישיים.

כסף מזומן – האופציה החביבה על הישראלים

מרבית הישראלים יעדיפו לבצע המרות מטבע לפני הנסיעה, ולנסוע עם תקציב מוגדר לחופש בדמות סכום כסף שהם המירו. את הכסף שנותר לכם מהטיול לאנגליה לדוגמא? תוכלו לשמור לנסיעה הבאה, או לבצע המרה של פאונד לשקל עם חזרתכם לארץ. ומהם היתרונות והחסרונות של כסף מזומן בחו"ל?

היתרונות:

  • קל יותר לשלוט על ההוצאות שלכם. בשונה מכרטיס אשראי שקל לגהץ באמצעותו בכל רגע נתון, הוצאת כסף מזומן יותר מורגשת ומאפשרת לכם לתעדף קניות, אטרקציות, בילויים וכיוצא בזה.
  • שנית, המרת הכסף כלכלית יותר בהשוואה לשימוש בכרטיס אשראי. המרת כסף מזומן מכל סוג – משקל לדולר או יורו לשקל, מבוססת על עמלה חד פעמית בלבד שאתם משלמים.

חסרונות:

כידוע, תיירים הם מטרה נחשקת בכל הקשור לגניבות. בעוד ישנם מטיילים ששומרים על חלק מכספם בכספת בבית המלון, ישנם אלו המעדיפים להסתובב עם כל הכסף עליהם. במידה וחלילה יכייסו אתכם, אתם עלולים לאבד את כל תקציב הטיול שלכם.

כרטיס אשראי וכסף מזומן – ליהנות מכל העולמות

טיפ אליכם: סעו אל היעד הנסיעה שלכם עם כסף מזומן בכיס – למשקה בשדה התעופה, לנהג המונית ועבור טיפ לבל-בוי בבית המלון. בנוסף, הצטיידו בכרטיס האשראי לביצוע עסקאות גדולות יותר. לפני שאתם מבצעים המרת מטבעות, הבטיחו כי את בוחרים בצ'יינג המציע שער חליפין הוגן.