אז כמה כסף אתם צריכים לקחת אתכם לשבוע בחו"ל?

לפני שאת נוסעים לחופשה בחו"ל, אולי הדבר שאתם מעניקים לו חשיבות יותר מכל דבר אחר הוא ההוצאה הכספית הצפוייה לכם. אתם משווים את מחירי כרטיס הטיסה ובתי המלון, מחפשים אחר ה-OUTLET השווה ביותר ומלקטים המלצות רבות אודות אטרקציות אטרקטיביות במחיר נוח.

אם גם אתם שואלים את עצמכם "כמה כסף אני צריך לנסיעה?", דעו כי אתם שואלים שאלה לגיטמית. עם זאת, לא ניתן להשיב עליה בצורה חד משמעית. התקציב שלכם לטיול משתנה בהתאם ללא מעט פרמטרים:

·         יעד הנסיעה (לדוגמא: גיחה קצרה ליוון או טיול ארוך באמריקה)

·         מטרת הנסיעה (טיול קולינארי במסעדות משלן, טיול שופינג או שהייה בריזורט הכל כלול)

·         דירוג המלונות (ממוטלים זולים ועד מלונות יוקרה)

אולי המשותף לכם ולעוד מטיילים הוא הרצון ליהנות מחופש, אך כל חופשה שונה לחלוטין במהות שלה ובהתאם גם בהוצאות הנלוות לה. אז איך תדעו גם אתם כמה כסף אתם צריכים לקראת הנסיעה?

מתכננים תקציב? עבדו עם מחשבון המרה

אולי הכלי היעיל ביותר לעבוד איתו עם תכנון התקציב שלכם לפני נסיעה לחו"ל, הוא מחשבון ההמרה. לא משנה כלל לאן נוסעים – תוכלו לבצע חישוב המרות מכל מטבע לכל מטבע. לדוגמא: אתם עתידים לנסוע לניו יורק? תוכלו לבדוק את ערך המטבע עם חישוב של המרת דולר לשקל. מדוע בכלל חשוב לעשות זאת?

המון ישראלים רוצים לדעת כמה הם עתידים להוציא בשקלים על הטיול שלהם. הכל מתחיל בכרטיס הטיסה שעולה לדוגמא 750 דולר. את 750 הדולרים תצטרכו להוציא כך או כך, אך ישנו רצון להבין מהו הערך הכספי בשקלים. לפי שער של 3.51, 750 הדולרים יהיו שווי ערך ל-2632 שקלים. בהתאם לעליות וירידות הדולר, הערך בשקלים עתיד להשתנות – מה שיכול גם להשפיע על כדאיות הנסיעה שלכם ותקציב הטיול.

 איך עוד יכול לסייע לכם מחשבון המרה שכזה?

·         המרה של יורו לשקל עם רכישות אונליין באינטרנט

·         המרת דולר לשקל בזמן השהייה בחו"ל (לדעת מהו הערך בשקלים של העסקאות השונות)

יום אחד בטיול שלכם: כמה הוא עתיד לעלות?

הדרך הטובה ביותר לתכנן את ההוצאות הצפויות, היא לנסות ולשרטט יום אחד בטיול שלכם. לדוגמא: אתם נוסעים ללונדון לסופשבוע מפנק. אתם ורק אתם, יודעים מה אתם אוהבים לעשות, ובעיקר: על מה אתם אוהבים להוציא את הכסף שלכם. אחרי שביצעתם המרת מטבעות ויש בכיסכם מספיק פאונדים, אפשר לצאת לדרך. איך תכנון שכזה אמור להיראות פחות או יותר?

·         הוצאות לינה: 100 פאונד ללילה

·         ארוחת בוקר + צהריים + ערב: 100 פאונד ליום

·         אטרקציה תיירותית: 30 פאונד

·         קניות:150 פאונד ליום

·         שונות: 30 פאונד ליום

סה"כ מדובר על הוצאה יומית של כ-410 פאונד ליום. זוהי הוצאה משוערת כמובן, אך היא יכולה לשקף בפניכם כמה כסף עתיד לעלות לכם יום בטיול שלכם. כך, אתם יכולים להיערך טוב יותר כלכלית, ובעיקר להבטיח כי לא תחזרו לארץ עם חורים בכיסים. רוצים לחשב מהי עלות יומית בטיול בשקלים? השתמשו במחשבון ההמרה של פאונד לשקל, שיעניק לכם אינדיקציה ברורה ומדויקת.

 רוצים להיצמד לתקציב? התנהלו במזומן

שוב ושוב עולה השאלה והיא האם כדאי להתנהל במזומן או באשראי בחו"ל. כל עוד המטרה שלכם היא אכן להיצמד לתקציב הטיול שהגדרתם, ישנה עדיפות למזומן בטיול. במקרה הזה של לונדון? פאונד. שימוש בכרטיס אשראי הוא שימוש לא מבוקר: קל מאד לשלוף אותו, לגהץ ולבצע עסקאות. שימו לב כי גם ישנו אחוז מסוים של עמלה שאתם צריכים לשלם על כל עסקה – בין 2 ל-3 אחוזים.

על מנת שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות ותגלו כי ביום האחרון נותרתם בלי כסף, תוכלו לעשות את הדבר הבא: הכינו מעטפות עם התקציב היומי עבור כל יום. לדוגמא: אתם נוסעים ל-4 ימים? הכינו 4 מעטפות עם התקציב היומי בכל מעטפה. נותר לכם עודף מיום מסוים? העבירו אותו כתקציב אקסטרה שתוכלו להתפנק איתו ביום הטיול הבא שלכם!

כרטיס ייחודי של בנק הדואר – ממש כמו מזומן!

בשונה מכרטיס האשראי האישי שכמעט ואינו מציב בפניכם מגבלה (בהתאם למסגרת האשראי שלכם), כרטיסי בנק הדואר המיועדים לשימוש בחו"ל דווקא כן. תחילה, תצטרכו להפקיד את סכום הכסף במטבע המדינה אליה אתם נוסעים. לדוגמא: נוסעים ללאס וגאס? בצעו המרה של שקל לדולר. היתרונות של כרטיס שכזה:

·         כרטיס אליו אתם מפקידים סכום כסף מוגדר מראש

·         כרטיס  שאינו מקושר לחשבון הבנק שלכם

·         תשלום עמלה חד פעמית שלא כמו בגיהוץ כרטיס אשראי